vrijdag 10 oktober 2008

overleg met Sarah


- Bijsturing: op de blog staan links, speciaal bijeengezocht voor J., andere kinderen in de klas oefenen ook via de blog. Mieke zal zoeken naar een middel om voor de hele klas links bij elkaar te zetten zodat alle kinderen ook online oefeningen kunnen maken, maar dus via een ANDER kanaal. Doel blog: transparant middel om via internet kinderen individueel te kunnen coachen. Later evalueren of dit mogelijk is via deze weg. Op dit moment nog steeds: vertrouwd geraken met dit middel tot communiceren.
- nood aan een middel om tijdsinvestering J. te kunnen opvolgen. J. gebruikt de blog nu vooral thuis. Doel blog: na compacten leerstof, in de klas kunnen voorzien in verbreding, verdieping, verrijking in de tijd die vrijkomt door compacten. Mieke zoekt applicatie om tijdsinvestering te laten bijhouden door J: wanneer gewerkt? - waaraan gewerkt? - waar gewerkt? - hoeveel tijd besteed?
- Sprongtoets 1 rekenmethode Rekensprong: ok. Foutenanalyse: delen met rest, omzetten analoog kloklezen naar digitaal kloklezen.
- Spelling !
- Evolutie: dankzij typen lange tekst gemaakt door J. Typen gaat al vlotter en sneller.
- Vraag J.: leren websites maken. Is verrijking! maar slechts zinvol in dit kader indien dit in de klas kan gebeuren. Kangoeroewerking niet mogelijk. Zoeken oplossing op school? eventueel met groepje kinderen begeleid door ouder?
- Leren typen ook door andere kinderen gevraagd: zoeken oplossing op school? eventueel geïnteresseerden samen typecursus laten volgen?
- programmaatjes zoals Woordkasteel, typetrainers, timez attack, enz. worden thuis geïnstalleerd terwijl ze eigenlijk vooral in de klas zinvol zouden zijn. Ict-coördinator geen tijd om snel te installeren. Oplossing zoeken via ouder?

Geen opmerkingen: